Az AMC közlése szerint a több fesztiválra is kilátogató promóciós kampány célja, hogy minél többen termelőktől vásároljanak friss termékeket, ezzel is segítve az ágazatot.
A témáról Kelemen Péter, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója közölte: az idén több gyümölcs termett Magyarországon, mint az elmúlt két évben, bár a meggytermelés mintegy 75 százalékát adó Tiszántúlon és Duna-Tisza közén a gazdák aszállyal küzdenek. „Ettől függetlenül a konzervmeggyet tekintve méltán büszkék lehetünk (...), mi rendelkezünk a legjobb fajtákkal: mind méretüket, mind beltartalmukat illetően a világ legjobb fajtái”. Magyarország évi 60-65 millió üveges befőtt gyártásával mintegy 60 százalékos piaci részesedést ér el az európai piacon, ám az egy főre jutó hazai meggyfogyasztás még mindig alacsony.
Kajszibarackból nagyon jó a termés az idén, a cseresznye túl van a szezon felén, és jól halad a betakarítás, amelyet a Dunántúlon csapadékos időjárás hátráltatott, keleten pedig az aszály. Őszibarackot egy-két hete már szintén lehet kapni a boltokban, és a szilva szezonja is elérkezik hamarosan. Görögdinnyéből - a meleg időjárás miatt - a legkorábbi tételek már szintén elérhetők Dél-Baranyából és fóliás termelésből.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője szerint fontos, hogy minél többen válasszák a piacokon és termelőktől vásárolt hazai idényzöldségeket és –gyümölcsöket.